Na PC zmierza Primitive, nastawiona na realizm przygodowo-survivalowa gra akcji. Jak ujawniają twórcy z Games Box S.A., Primitive zaoferuje otwarty świat – nieprzyjazny i pełen pierwotnych sił. Akcja gry będzie osadzona w brutalnej epoce kamienia łupanego, gdzie spotkać można m.in. potężne mamuty, tygrysy szablozębne oraz wrogie plemiona neandertalczyków i pierwszych homo sapiens. Data premiery ma zostać ogłoszona w późniejszym czasie.
Primitive to nowy projekt polskiej firmy Games Box S.A., która należy do grupy Ultimate Games S.A. Games Box S.A. niedawno zapowiedziało też wydanie REPO MAN, czyli gry RPG o komorniku w świecie neonów i konspiracji. Ultimate Games S.A., znane m.in. z bestsellerowej serii Ultimate Fishing Simulator, będzie współwydawcą Primitive’a.
Jak wskazuje Games Box S.A., Primitive to przygodowo-survivalowa gra akcji FPP/TPP z otwartym światem, nastawiona na jednoosobową rozgrywkę. Rozgrywka ma być mocno zróżnicowana i obejmować wiele mechanik, w tym elementy survivalu, walkę, eksplorację, polowania, budowę schronień i crafting. Gracz będzie musiał przy tym mierzyć się z licznymi zagrożeniami – m.in. bestiami (np. mamuty i tygrysy szablozębne) oraz konkurencyjnymi plemionami.
„Projekt jest na razie na wczesnym etapie produkcji. Tematycznie Primitive to gra zbliżona do tytułów w stylu Far Cry Primal, ale w naszej koncepcji stawiamy mocniej na realizm i ukazanie pierwotnego charakteru rzeczywistości sprzed wielu tysięcy lat, gdy wszystko sprowadzało się do czystej siły oraz walki o dominację i przetrwanie” – mówi CEO Games Box S.A., Tomasz Supeł.
Powstający na silniku Unreal Engine 5 Primitive to tytuł osadzony w epoce kamienia łupanego, przed dziesiątkami tysięcy lat, kiedy planetę zamieszkiwali neandertalczycy i homo sapiens. Twórcy szykują też zróżnicowane obszary – od ciepłych i pełnych zieleni krajobrazów po skute lodem tereny górskie.
W Primitive gracze będą musieli zadbać o ubiór, broń, zaopatrzenie, schronienie i sporo innych rzeczy. Ważną rolę pełnić ma też system dynamicznej zmiany warunków pogodowych.
„Epoka kamienia łupanego to fascynujący okres. Życie pierwszych ludzi było uwarunkowane przez dzikie i pierwotne siły, a świat był pełen niebezpieczeństw niespotykanych w kolejnych epokach. W Primitive zamierzamy połączyć brutalny survival w otwartym świecie z elementami różnych gatunków gier, by stworzyć finalnie unikalną i hipnotyzującą mieszankę” – dodaje Tomasz Supeł.
Primitive – główne cechy:
- pierwotny survival;
- walka, eksploracja, polowania;
- epoka kamienia łupanego;
- potężne bestie i wrogie plemiona;
- otwarty świat;
- neandertalczycy i homo sapiens.
- Unreal Engine 5.
Primitive ma trafić na PC (Steam). Data premiery i ewentualne plany dotyczące wersji na konsole zostaną ogłoszone w późniejszym czasie.